Algunes preguntes suggeridores: avaluació

Si només s’atén al que és estratègic, com s’avalua i satisfà la demanda del públic?

Llegir resposta

La demanda (o desitjos) del públic conforma només una part de les consideracions que s’han de tenir en compte en el disseny estratègic del museu. La universitat no elabora els seus plans d’estudi sobre la demanda dels estudiants, sinó més aviat sobre la demanda del mercat laboral, per exemple. No creiem que el museu hagi de treballar sobre allò que els seus públics vulguin (això seria massa fàcil), ja que els públics no coneixen —ni tenen perquè conèixer— les immenses possibilitats que el museu pot oferir-los. El museu ha de treballar sobre allò que els seus públics realment necessiten.

No és impossible avaluar l’impacte social d’un museu? Com es fa?

Llegir resposta

No és tan complicat avaluar l’impacte social d’un museu si primer es plantegen objectius assequibles i realistes per a la seva funció. El que és molt complicat és avaluar objectius de gran magnitud com ara «generar vocacions científiques» (per exemple), ja que en aquest cas la gran complexitat del procediment d’avaluació que porta associat en realitat prové del plantejament d’un objectiu extremadament ambiciós. D’altra banda, el fet d’admetre que és impossible saber-ho tot sobre l’impacte social del museu, no vol dir que no s’hagi de treballar regularment per saber el màxim possible.

Jo no veig clara la importància de mesurar l’impacte social del museu… Si un museu és ple de visitants ja està clar que és un èxit i funciona, no?

Llegir resposta

El públic pot omplir un museu per diversos motius: des de gaudir d’un restaurant a bons preus, a passar una tarda plujosa amb els nens en un lloc barat amb bona climatització, aparcament i lavabos nets; passant per fer-se una selfie turística. Aquest tipus de motivacions són totalment legítimes. No obstant això, els museus majoritàriament declaren propòsits socials ambiciosos, com són divulgar el coneixement, donar suport als mestres, o sensibilitzar els ciutadans sobre la importància de familiaritzar-se amb certes manifestacions culturals. Si realment creiem que aquestes missions són alguna cosa més que boniques frases buides al web del museu, llavors s’ha d’avaluar fins a quin punt el museu aconsegueix aquests propòsits.

_MG_4463_R
_MG_4446_R
IMAG1741
DSC05717
01
_MG_1372_R
_MG_4388_R
Figura 3-2
02_museu_selçuk (18)
P1030669 rec
DSC08739
DSC08943
0248-3T
DSC07181
P1030586
P1040964
P1040989
Figura 7-4
DSC02831
DSC07658
MCNB_04
P1040996
SF (4)
P1030583
Ens_mirem_barreja (39)
0248 3T
_MG_4423_R
02
P1030600
01
DSC02545
AMNHMediación
P1040969
Figura 4-2
P1010013
09
Pixar
02_museu_selçuk (17)
DSC01803
P1030599
P1030668 rec
Museoespiawashington
Figura 4-2
110614_niu-22-1
P1010035
20160224_113337
29,28,361,382.921570
05
P1030637
_MG_4430_R
DSC08085
MCNB_10
DSC07190
03
AMNHMediación
DSC05097
noruega20070910 236
_MG_4402_R
07
Museoespiawashington
_MG_4392_R
_MG_8135
New York 2 101
Figura 3-2
Figura 7-4
noruega20070910 107
DSC07096
foto LNDF
06
_MG_4389_R
27,27,365,389.257324
20160224_113337
DSC06671
110614_niu (22)
noruega20070910 102
New York 2 038
IMAG1475
Figura 4-1
BiennaleLyon
New York 188
New York 2 110
02_museu_selçuk (21)
New York 171
Pixar
_MG_4525_R
P1040997
08
SF (4)
noruega20070910 108
New York 196
Figura 4-1
_MG_0965
P1030666
110614_niu-19
noruega20070910 300
P1040921
_MG_4404_R
DSC02058
foto LNDF
P1030661
BiennaleLyon
110614_niu (19)
IMG_5214
DSC03358
_MG_4411_R
Scroll to Top